blank

האם מותר לאכול גלוטן בתזונה קטוגנית?

תזונה קטוגנית באופן טבעי היא דלה מאוד בגלוטן, אך אם אין לכם אי סבילות לגלוטן או צליאק, אין צורך להימנע ממוצרים דלי פחמימות המכילים כמויות לא גדולות של חלבון הגלוטן.
עם זאת, כדי להישאר בקטוזיס, יש להימנע מכל מזון שמכיל חיטה, שעורה או שיפון הבאים ביחד עם הגלוטן. במידה ומדובר החלבון הגלוטן בלבד ללא הדגנים, יש להקפיד לצרוך באופן מודע בכדי לא לעבור את רמת הפחמימות היומית שלכם. גלוטן הוא גורם גירוי במערכת העיכול שבמקרים הבולטים ביותר מופיע כמחלת צליאק. בארה"ב תועדה אי סבילות לגלוטן בכ-5-6% מהאוכלוסייה הכללית. עם זאת, בהתחשב בכך שהגבלת פחמימות מועילה כמעט לכל אדם עם תנגודת לאינסולין, תסמונת מטבולית או סוכרת מסוג 2 (80-90% מהמבוגרים בארה"ב), היתרונות של הגבלת פחמימות עשויים להיות בעלי יישום רחב הרבה יותר מאשר דיאטה נטולת גלוטן.

לסיכום: תזונה קטוגנית באופן טבעי דלה מאוד מגלוטן, אבל אם אין לכם רגישות לגלוטן או צליאק, אין צורך להימנע מגלוטן, מאחר ומדובר בחלבון בלבד המכיל כ-80% חלבון.

מינימום פחמימות מקסימום טעם